mandag den 6. januar 2014

Perler og stjerner

Før jul adopteret jeg en masse glasperler og forleden aften fandt jeg kassen frem for at kigge lidt nærmere på den. Det var lidt som at lade en cirkus hest lugte savsmuld..... det kriblede i fingrene for at komme igang.
Som teenager brugte jeg rigtig mange timer på et guldsmede værksted på Frederiksberg. Dengang drømte jeg om at blive guldsmed eller smykke designer. Men efter rigtig mange ansøgninger om elevplads blev drømmen gemt væk.
Jeg havde dog 3 uger med fuld tid på værkstedet i praktik i 10 klasse og 1 1/2 år med skønne eftermiddage inden butikken og værkstedet lukkede.
Nå tilbage til perlerne.... den første uge i min praktik lavede jeg perle stjerner til udsmykning til vinduerne i butikken... så da jeg sad og kiggede mine ny adopteret perler igennem kom jeg til at tænke på den gang.
Så efter nogle timer var der kommet lidt perlesmykker frem :)






Det blev også til et enkelt diamand ophæng :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar