fredag den 13. juli 2012

Solbær sol og sommer

Det har bare været skønt vejr, lige vejr til at sidde på græsset og plukke alle de store solmodne solbær som vores lille busk har frem tryllet til os i år.




Nærmere betegnet 1115g store dejlige bær. De er gjort istand og ligger nu i fryseren og venter på at der bliver plads i spisekammeret til flere glas hjemmelavet syltetøj.

Jeg nyder virkelig at bo i et hus med spisekammer :) både manden og jeg elsker at gå i køkkenet og sylte, salte og henkoge. Mange syntes måske det virker meget tidskrævende og omfattende, jeg kan kun sige ja det tager sin tid men jeg nyder at jeg kan smutte ned i vores spisekammer om vinteren og hente saftevand, syltetøj m.m. lavet af sommerens herligheder.

Hvis vejret er bare lidt med os i morgen, skal der høstes nogle af alle vores rabarber. Håber på at kunne fryse små 10kg :) til både saftevand, syltetøj, gele og kager guf



Ingen kommentarer:

Send en kommentar