torsdag den 11. juli 2013

Sommerferie

Her i huset er det blevet tid til at holde lidt sommerferie. Det vil sige, det er kun ungerne og mig der holder ferie mens manden arbejder. Vi skal bare være her hjemme og hygge.  Planen er at få stresset helt af og tage hver dag som den kommer.  Dog har vi planlagt en tur eller to sammen med mormor alt efter hvordan vejret bliver.

Grunden til den stille ferie i år er, dels økonomi men også at jeg kun  holder delvis ferie. Forstået på den måde at jeg sideløbende med at holde ferie, knokler for at få min revaliderings ansøgning på plads. Det er noget rigtigt bøvl at skulle gøre det mens alle holder ferie. Hvis jeg får alt på plads i ferien er der en chance for, at jeg får lov at starte med at læse allerede i august/september (hvis altså min revalidering går igennem)


Efter en masse positiv feedback på min hæklede snegl, er jeg nu gået igang med at omdanne mine noter til en opskrift.  Det tager lidt tid for jeg skal finpudse undervejs :)
En gang i mellem har jeg lige brug for at lave lidt andet end min snegle opskrift så der kom lige en fin lille sløjfe fra hæklenålen :)



Jeg er blevet ret bidt af garn fortiden.  Både at hækle med men  også at brodere med. For snart 2 uger siden skulle hele familien samles til 2x 80 års  fødselsdag.  Det er mine bedsteforældre som begge rundet de 80 år henholdsvis i december og januar.  Så næste hele familien var samlet, både fra USA og sørme også min grand fætter fra Australien var med. Nå men for at komme tilbage til det med garn så skulle der jo et kort til deres fine gave.  Det endte med at blive et kort med broderet mønster på. Jeg tegnede en lille del af det musselmalet mønster over på stof og broderet med fin blå tråd. Her er et billede af hvad der kom ud af det ...


Undskyld det lidt mørke billede, det blev taget sent på aftenen dagen før det skulle bruges. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar